Lappland.

Hejhej.

Nu har man sovit i... Ungefär 12 timmar.
De behövdes verkligen! När jag berättar om min
Lapplands resa kommer ni förstå..!
Har inte heller så många bilder därifrån,
ni förstår varför då jag berättar... :)

Okey, om jag minns rätt så har jag redan
berättat om måndag, tisdag & onsdag.

OBS. Jag var och åkte slalom ett par dagar här också men minns inte vilka! Så skriver inte något om de. :)

Torsdag:

Då kom våra "gäster" eller vad man skall kalla dom,
dom kom där mer emot kvällen/eftermiddagen.
Och dom har världens sötaste och snällaste hund!

Min lillebror Anton på bilden, och hunden hette Freddy.

De var en blandras en "labrapoodle." Ingen aning om jag fick de där rätt!
I allafall en blandning mellan en Labrador och en pudel.
Den var jätte snäll, skällde princip aldrig och som ni ser på bilden
så kan man göra t.ex. så där utan att den morrar eller nått!
Hm, nå vi pratade nu, for i bastu åt nått gott och for i säng. (Ganska sent.)

Fredag:

Om jag minns rätt så var typ alla sjuka idag!
Eller, grabbarna for väl till backen medan alla "flickor"
stannade hemma. Jag mådde lite dåligt så jag for inte.
Men när dom kom hem så då blev alla sjuka! Alla.
Vissa hade feber, vissa spydde.
Eller vänta nu... Är de lördag jag berättar om nu?
Äh, de får vara som de är.
Och om jag minns rätt var de den här kvällen vi for
till några bekantas stuga en stund. :)

Haha, lite suddig bild! Men de beror på att de var kolmörkt! Och min kamera blixt kanske inte är världens bästa... Plus att min pappa stod ganska långt ifrån då han fotade! :) Ja, men pointen är de var så djup snö att de for iaf upp till axlarna! Jag och Albin (lillebror) hoppade dit. (^^)

Lördag:

Var den enda dagen på hela veckan som de var lite sol!
Och då hade vi alla tänkt att nu far vi till backen
och grilla korv och alla ska va friska och nu ska vi ha de jätte skönt!
Men så blev de inte, vissa for nog och ränna. Men många lämna hem. (Jag bl.a)
Hände inte så mycket mer...

Utsikten från stug fönstret.

Äkäslompolo hette stället vi var till, bilden är väldigt smutsig p.g.a den är tagen ur bil fönstret

Suddig och smutsig igen. Ur bilfönstret tagit. (^^)

Anton mediterar - upp och ner. "Aauumm..."

Brasa nästan varje kväll. De hör verkligen till! :)


Jaa, de var de.
Inte så mycket bra och intressanta foton just p.g.a
någon var alltid sjuk!


Lots of love ♥
-fannymariaolivia-

Säg nått smart nu!
Postat av: Jorunn

Aaawsmva söötan hond! :D

He er bra tå du er heim! ;) <

2010-04-06 @ 21:12:53
URL: http://milkyshine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn?
Tänker du komma tillbaks?

E-postadress: (den ser bara jag!)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? <3

Trackback
RSS 2.0